Ранній розвиток - це активне спілкування з дитиною. Коментуємо, промовляємо свої дії, а також те, що робить дитина.
Накопичення досвіду через тактильні відчуття. Дозволяємо, спонукаємо вивчати предмети на дотик, маніпулювати ними, “ламати”, розбирати”, кидати. Після року - активно користуватися “пальчиковими” фарбами. Після двох років - пластиліном. Після трьох років - дитячими ножицями.
Тренуємо артикуляційну моторику спеціальними ігровими вправами для язичка, щічок, губ. Впродовж дня 2-3 рази по 3-5 хвилин (рахунок до 5-ти)
- Губки затиснути міцно і посміхнутись;
- Витягнути губки вперед “трубочкою”;
- Чергувати “посмішка” - “трубочка”;
- Покуштувати верхню та нижню губу зубками;
- Облизати язичком верхню та нижню губу;
- Заховати язичок за праву та ліву щічку;
- Надути щічки, потім їх втягнути;
- Поклацати кінчиком язичка (губки в положення “трубочки”);
- Поклацати кінчиком язичка (губки в положенні “посмішки”);
- Покусуючи язичок зубками від кінчика до кореня, просувати його вперед-назад.
- Формуємо правильне мовленнєве дихання:
- Збільшуємо вправами об’єм легенів;
- Укріплюємо дихальні м’язи;
- Вчимо малюка видихати повітря через рот по язичку.
- Для важливих звуків (с, з, ш, ж, р) дитина повинна вміти достатньо сильно видихати повітря.
- Спілкуємося з дітьми “дорослою”, граматично оформленою мовою.
- Не порівнюємо досягнення свого малюка з однолітками.
- Радіємо кожному досягненню, хвалимо дитину і “зростаємо” разом із нею.
Успіхів!
Матеріал підготувала Алла Зюкова, логопед Smart Medical Center